PEYGAMBERİMİZE BÜYÜ VE MUAVVEZETEYN SÜRELERİ

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

PEYGAMBERİMİZE BÜYÜ VE MUAVVEZETEYN SÜRELERİ

Mesaj  Hasan Bir Ptsi Ara. 22, 2008 12:07 pm

Peygamberimize Büyü Yapılmışmıdır?

Peygamberimize sihr’in yapılıp yapılmadığı hususu incelendiğinde “muavvezeteyn” diye anılan Felak-Nas süreleri mevzu bahis edilmektedir. Nuzül (iniş) sırasına göre Felâk 20, Nas süresi ise 21. sûredir. Bu sûrelerin Medine de indiğini söyleyen müfessirlerin bazıları burada bir yahudi tarafından (Lübeyd b.Asım)[1] Hz.Peygambere sihir yapıldığını, insan şeklinde iki meleğin gelip Resülüllah’a tarak-saç ve hurma ile yapılan sihrin Zervan (veya Zî ervan) adında bir kuyunun içinde bir taşın altında olduğunu, bu kuyunun suyunun çıkarılması gerektiğini söylemişler. Resülüllah; Hz.Ali, Ammar b.Yasir ve Zübeyr’i gönderdi ve Resülüllah daha birkaç sahabi ile sonra kendiside oraya geldi. Kuyunun suyu boşaltılarak taşın altındaki kılıf çıkarıldı. Kılıfın içinde tarak ve saçlarla birlikte, bir ip üzerinde on bir düğüm ve mumdan bir putçuk bulmuşlar. Bu putçuğun üzerine de iğneler batırılmış. Cebrail gelerek Resülüllah’a “Muavvezeteyn’i” oku demiş. Resülüllah her bir ayeti okuyuşunda bir düğüm çözülmüş ve putçuk üzerindeki iğnelerden bir tanesi de çıkıyormuş. Son ayete geldiğinde düğümler çözülmüş ve iğneler çıkmış, Resülüllah sihr’in tesirinden kurtulduğu için kendisini bağlardan kurtulduğu gibi hissetmiş. Daha sonra Lübeyd’i çağırarak sorguya çekmiş. Lübeyd suçunu itiraf etmiş. Resülüllah onu serbest bırakmış. Hz. Peygambere sihir yapıldığı sırada onun altı ay veya daha fazla bir süre rahatsızlanıp söylemediği bir sözü söylemiş ve yapmadığı bir şeyi yapmış gibi hayal ettiğini bildiren rivayetlere dayanmaktadır. (bk.Kurtubi XX.253) Ancak diğer Mûtezile âlimleri gibi Zemahşeri de ayetle ilgili yorumunda bu tür uygulamaların gerçekliğine ve etkilerine inanmayı kesinlikle reddeder. (bk.IV,301)

Son dönem âlim ve müfessirlerinden Muhammed Abduh diyor ki böyle bir olay, Peygamberin ve vahyin sihir ve buna benzer etkilerden korunmuş olduğunu ifade eden şu ayetlere ters düşmektedir:

“Ey Resül: Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer bunu yapmazsan onun elçiliğini yapmamış olursun Allah seni insanlardan koruyacaktır. Doğrusu Allah kâfirler topluluğuna rehberlik etmez.” (5/Maide 67)

“Kur’anı kesinlikle biz indirdik; elbette onu yine biz koruyacağız.” (15/Hıcr 9)

Yukarıda zikredilen birinci ayette “Allah seni insanlardan koruyacaktır.”, İkinci ayette ise “Kur’an’ın bizzat Allah tarafından korunacağı” ilan edilmektedir. Böyle bir olayın bu ayetlere aykırı olduğunu ileri sürerek ilgili rivayetlerin kabul edilemeyeceğini söylemiştir. (Tefsiru Cüz-i Amme s.181-182) Benzer görüş Reşid Rıza tarafından mevcut psikolojik bulgulara da dayanılarak- daha ayrıntılı bir şekilde ifade edilmiştir.(bk.Menar I.398 v.d.)

“Bizim kanaatimize göre bilgi ve inanç konularında mütevatir olmayan rivayetlerin dayanak olamıyacağı birçok Sünnî âlimin üzerinde birleştiği bir kural olup Peygambere büyü yapıldığı iddiasının hem bilgi hem inançla ilgili bulunduğundan mütevatir olmayan rivayetlere itibar edilmemesi gerekir.”(Diyanet, Kur’an yolu Tefsiri Felak-Nas süreleri)

--------------------------------------
[1] Bazı kaynaklarda Lebid b. Asam şeklindedir.
avatar
Hasan
Admin

Mesaj Sayısı : 73
Kayıt tarihi : 21/08/08
Yaş : 65

Kullanıcı profilini gör http://asil-islam.hareketforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz